Vzdělávání ve třídách
Vzdělávání podle Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání “Poznávání od jara do zimy” (verze č. 7).
Program vzdělávání vychází z potřeb dětí ve třídě, z věkového složení třídy a z věcných pedagogických a provozních podmínek. Je rozdělen do čtyř hlavních celků. Každý celek zahrnuje období tří měsíců a ty jsou dále rozpracovány do týdenních tématických bloků. Bloky se mohou volně měnit, doplňovat podle potřeby nebo situace.
ŠVP – “Poznávání od jara do zimy”
je podrobně rozpracovaný v třídním vzdělávacím programu, kde jsou konkrétní cíle vzdělávání rozvrženy do týdenních tématických bloků tak, aby dodržovaly a uspokojovaly potřeby dětí v souladu s “Rámcovým vzdělávacím programem” a obsahovaly klíčové kompetence, které by děti před vstupem do ZŠ měly zvládnout.
Celky jsou členěny do čtyř ročních období.
Názvy celků
- “Malíř jménem Podzimek”
- “Zima čaruje”
- “Jaro ťuká na vrátka”
- “Hřej sluníčko, hřej”
Třídy
- děti jsou do tříd rozděleny podle věku, ve střídě Kytička jsou vzdělávány starší děti, ve třídě Hvězdička mladší děti
- Třída Kytička
- Třída Hvězdička