BŘEZEN 2024
V březnu jsme se hodně zaměřili na jemnou motoriku a rozvoj hrubé motoriky, koordinaci pohybu a obratnost. Využíváme obruče, míčky, míče, švihadla, tyče a pracujeme v týmech či dvojicích. Procvičujeme zrakové, prostorové vnímání (nejraději máme barevné klacíky, molitanové kostičky, víčka, razítka atd.), ale využíváme i nejrozmanitější didaktické pomůcky. Stejně jako grafomotoriku pilujeme pomocí různých destiček, kostiček, mazacích tabulek apod. Písmenka se učíme a opakujeme také především formou her, obrázků, puzzlů apod. Březnovými tématy pak bylo například tělo, které nás nesmírně bavilo, neboť k tomu opět bylo spoustu her, pomůcek, puzzle, ale i skutečná kostra, která měla obrovský úspěch. Modelovali jsme si tělo, zoubky, tvořili plíce a pouštěli jsme si edukační poutavá videa a pohádky. Opět jsme pracovali jak samostatně, tak ve dvojicích či ve skupinkách. Výuku si samozřejmě zpestřujeme také pohybem, hravou jógou, zábavnými pohybovými chvilkami, básničkami anebo písničkami a tancem. V březnu mezi naše Top songy patřily písničky Mňam, mňam Bobík, Hlava, ramena (nejlépe zrychlující) anebo nácvik písní na Barevný den – Jaro dělá pokusy (my dělaly pokusy s naším tělem anebo Bílá, bílá, bílá, bílá. Nesmírně si to užíváme.
Zvládli jsme také poznat, pojmenovat, nakreslit a pozorovat první jarní kytičky nebo ptáčky, kteří se k nám na jaře zase vrátili.
V rámci dne s knihou jsme si udělali krásné dopoledne s pohádkami H. CH. Andersena (např. Ošklivé káčátko, Císařův slavík), ale hlavně jsme si užili první učení a poznávání na školní zahradě. Závěr měsíce pak patřil velikonočnímu učení, dovádění, pohybu a radosti. Svátky jara jsme si dokonale užili, naše Rozárka pro nás měla spoustu zábavných úkolů a her.